Leet Help Tool

Welkom bij de Leet Klantenservice & Helptool! Je kunt hier op zoek naar antwoorden op je vragen. Vind je het antwoord op jouw vraag niet, dien dan een hulpverzoek in.

Een aanvraag indienen Aanmelden

welcome.gifWat is Leet?
Leet is een online community voor tieners van 12 tot 18 jaar waarbij je jouw eigen karaktertje en kamers kunt ontwerpen in het hotel. Daarnaast kan je nieuwe vrienden ontmoeten, chatten, feesten, huisdieren verzorgen, games ontwerpen en spelen en Quests doorlopen. Met veel activiteiten kun je zogenaamde ‘Badges’ en ‘Achievements’ verdienen. Bij al deze activiteiten staat voorop dat je plezier hebt met vrienden en vriendinnen in een veilige en inspirerende omgeving.

shop.gifKost het geld om Leet te spelen?
Het spelen van Leet is gratis. Je kunt gratis kamers bezoeken en bouwen, Quests behalen en chatten met je vrienden. Je kunt er voor kiezen om gebruik te maken van aanvullende features zoals kleurnamen, extra meubels, badges. Als je hiervan gebruik wilt maken, dan doe je dit met ‘Bel-Credits’. Deze koop je met echt geld. Wanneer je toestemming hebt van je ouders en Bel-Credits mag kopen op Leet, kan dit op verschillende manieren. Wij werken zonder abonnementen, dus als je eenmaal Bel-Credits hebt besteld ben je niet verplicht dit nogmaals te doen.

ouders.gifOuders
Wanneer je 12 jaar of ouder bent en Leet wil spelen raden wij je aan dit altijd eerst even met je ouders te overleggen zodat zij ook kunnen kijken wat Leet precies is. Naast het doorlezen van deze tips hebben wij ook een speciale gids voor ouders. Deze speciaal door ons gemaakte gids kun je in de FAQ vinden. Wanneer je ouders echter nog vragen hebben over onze community kunnen ze altijd contact opnemen met onze Leet Help Tool waar de medewerkers van onze klantenservice met alle plezier hun vragen zullen beantwoorden.

staff.gifModerators
Leet Hotel wordt 24 uur per dag, zeven dagen per week gemodereerd. Heb je hulp nodig in het hotel, klik dan op help rechts bovenin je scherm als je in het hotel bent. Eventuele vervelende Leet's kunnen een waarschuwing krijgen of zelfs uit het hotel worden gezet. Maar natuurlijk vinden we het nog belangrijker dat jij zelf op de hoogte bent van onze Veiligheidstips, zodat jij jezelf en je Leet prima weet te beschermen op internet.

help.gifIk heb een vraag over Leet of een probleem, waar moet ik heen?
Onze meest gestelde vragen kan je altijd nalezen op onze FAQ. Staat jouw antwoord daar niet tussen? Dan kan je heel eenvoudig een mailtje sturen naar de Leet Help Tool waar onze mensen van de klantenservice klaar zitten om jouw vraag of probleem te behandelen. We proberen dit altijd binnen 48 uur voor elkaar te krijgen.

stop2.gifIk ben jonger dan 12, wat nu?
Helaas, als je jonger bent dan 12 jaar raden wij je aan nog even te wachten tot je de magische leeftijd van 12 hebt bereikt en je Leet mag spelen.

Waar kan ik terecht met mijn vragen?

Mocht het antwoord op jouw vraag er niet bij staan, dan kun je een e-mail sturen naar Leet Player support. Dit doe je door op "Een aanvraag indienen" te klikken. Elke afzonderlijke ticket krijgt een eigen "ticket nummer". Stuur daarom niet meerdere tickets met hetzelfde onderwerp, hierdoor krijg je niet sneller een antwoord. Integendeel, het kan de zaak juist behoorlijk vertragen. Heb jij na ons antwoord aan jou nog een vraag, stel deze dan gerust in dezelfde ticket die je hebt geopend. Dit werkt sneller dan het openen van een nieuwe ticket. Hoe stuur je je vraag het beste en zo correct mogelijk aan ons door? Heel simpel: kies de optie die het beste bij jouw vraag/probleem past uit het onderstaande menu "Ik wil het graag hebben over.." Zoals bijvoorbeeld:

Een probleem bij het aanschaffen van Leet Bel-Credits of Donatie Club
Als je onlangs Bel-Credits of Donatie Club bij ons hebt besteld, maar er is iets misgegaan vul dan een duidelijke omschrijving jouw probleem in.

Mijn Leet wachtwoord/ het Leet wachtwoord van mijn kind
Als het niet lukt om zelf een nieuw wachtwoord op te vragen of het lukt je niet om in te loggen dan kun je deze optie kiezen om contact op te nemen met de Leet Helptool.

Een account met een ban/ typverbod of ruilslot
Als je van mening bent dat je een onterechte sanctie hebt gehad, dan kun je kiezen voor deze optie. Onze Leet Help Tool zal op basis van chatlogs controleren of dit klopt. Heb je een sanctie gehad dan zul je zo nu en dan wanneer je in Leet inlogt een pop up bericht krijgen hoe jouw huidige ban status er uit ziet. Het is overigens altijd een goed idee om eerst de FAQs "Bans en blokkades" te checken.

Iemand anders is op mijn Leet ingelogd
Mocht je merken dat iemand anders dan jij zelf op jouw Leet is ingelogd, vragen we om onmiddellijk je wachtwoord veranderen via je Leet instellingen op de homepage.

LET OP: Verander nooit je wachtwoord in iets dat een ander je heeft opgegeven! Als een ander je wachtwoord weet, kan hij inloggen op jouw Leet account. Als iemand om je wachtwoord vraagt, geef deze Leet dan aan bij ons moderatie team (klik op de Leet en kies 'geef aan') om om hulp te vragen.

Een technisch probleem met mijn Leet account
Heb je een bug gezien in Leet of heb jij zelf technische problemen in Leet? Kies dan voor deze optie.

Wat zijn de Leet Regels?

De Leet Regels zijn huisregels waar iedereen in Leet zich aan moet houden, wie zich hier niet aan wil houden is daarom niet welkom op Leet en kan zelfs verbannen worden.

De Leet Regels:
* Je mag geen andere spelers pesten, lastigvallen of misbruiken en je mag je niet agressief of gewelddadig gedragen.

* Je mag geen wachtwoorden, Bel-Credits of Meubi stelen van andere spelers, of websites maken en/of adverteren waarop andere spelers bestolen kunnen worden.

* Je moet je wachtwoord en persoonlijke gegevens geheimhouden en nooit proberen deze gegevens van andere spelers uit te vinden.

* Je mag je Leet-account niet weggeven, verkopen of ruilen - of proberen je Leetmeubels te verkopen voor geld.

* Je mag je niet bezighouden met seksuele spelletjes of gesprekken - en geen seksuele uitnodigingen doen of op dat soort uitnodigingen ingaan.

* Je mag geen scripts of software gebruiken om Leet te betreden, verstoren of te veranderen.

* Ga met andere Leet's om zoals jij wilt dat anderen tegen jou doen.

En onthoud dat een overtreding in een virtuele wereld net zo strafbaar is als een overtreding in het echte leven!

Waarom zijn de Leet Regels er?
Mensen komen op Leet om te ontspannen, wat rond te hangen en om nieuwe vrienden te maken in een fijne, maar bovenal veilige omgeving. De Leet Regels helpen deze fijne en veilige omgeving te behouden.

Wat moet ik doen als iemand de Leet Regels overtreedt?
Als je ziet dat iemand de regels overtreedt en je voelt je hier niet prettig bij, negeer deze Leet dan eerst door de negeer-functie te gebruiken. Hiermee kan je niet meer zien in jouw scherm wat diegene zegt. De negeer-functie gebruik je bij uitschelden, mild vloeken en allerlei andere dingen die je simpelweg niet prettig vindt. Wanneer een gesprek daadwerkelijk beledigend, haatvol of racistisch is, of wanneer het bedreigend op je overkomt, klik dan op 'help' rechts bovenin je scherm. Je geeft de Leet dan aan bij ons moderatie team, vervolgens verlaat je de ruimte of zet je de Leet alsnog op 'negeren'.

Wat gebeurt er als ik de Regels overtreed?
Dat kan je maar beter niet proberen, want de gevolgen zijn dat je gewaarschuwd, gekickt of zelfs verbannen kunt worden uit het Hotel!

Waarom zie ik soms 'BOBBA' verschijnen?
Dit is onze taalfilter en zorgt ervoor dat nare woorden automatisch worden gefilterd. Het taalfilter haalt scheldwoorden en seksistische woorden weg nog voordat ze in je scherm kunnen komen. Ook email adressen en telefoonnummers worden geblokkeerd. Al deze woorden worden vervangen door 'BOBBA' en dit werkt ook bij Gastenboeken, plakbriefjes en bij allerlei andere manieren om berichtjes te sturen.

Wat gebeurd er als ik het taalfilter omzeil?
Dan loop je een grote kans verbannen te worden uit het Hotel!

Voor wie is Leet bedoeld?
Leet is gemaakt voor jongeren in de leeftijd 12 tot 18 jaar. Het is voor kinderen jonger dan 12 jaar na december 2008 niet meer toegestaan om een account te registreren. Gebruikers jonger dan 16 jaar zijn verplicht om voor registratie toestemming aan hun ouders te vragen en samen met hun ouders de Algemene Voorwaarden door te lezen voor zij zich registreren.

Mocht uw kind jonger zijn dan 12, maar wel uw toestemming hebben om een nieuw account te maken op Leet.nl, verzoeken wij u om via e-mail contact met ons op te nemen. Wij zullen u dan van de nodige informatie voorzien zodat u samen met uw kind een account aan kunt maken,

Is Leet Hotel een veilige plek voor mijn kind?

Het Leet Hotel wordt 24 uur, zeven dagen per week gemodereerd. Ons moderatie team kan gebruikers die de onze regels overtreden waarschuwen, uit een kamer zetten en zo nodig verbannen uit het hotel. Met een klik op het woordje 'Hulp' dat zich rechts bovenin in het scherm bevindt kan het moderatie team gealarmeerd worden, vanuit elke kamer in het hotel.

Elk gesprek dat in het hotel plaatsvindt gaat door een taalfilter voordat het op het scherm verschijnt. Dit filter verwijdert scheldwoorden, racistische en seksistische opmerkingen en ander ongepast taalgebruik. Het filter werkt ook op Leetnamen en -missies, op kamernamen en de beschrijvingen daarvan. Ze worden dagelijks bijgewerkt en bevatten vele honderden woorden en uitdrukkingen die ongepast of kwetsend zijn.

Berichten die via de Instant Messenger van het hotel ontvangen worden en die tegen de Leet Regels zijn of als kwetsend worden ervaren, kunnen worden aangeven bij de Leet Hotel. Wordt in zo'n bericht om een wachtwoord of andere persoonlijke gegevens van uw kind gevraagd, dan blokkeren wij de toegang voor dat account.

Buiten deze maatregelen werken we hard aan de voorlichting van onze gebruikers over hoe ze veilig plezier kunnen hebben in het hotel en op internet in het algemeen. In aanvulling op onze informatie over veiligheid besteden we in het hotel en op de homepage aandacht aan dit onderwerp.

We maken u erop attent dat Leet Hotel nooit via Skype of vanaf een Hotmailadres contact zal opnemen met gebruikers. Meldt u het alstublieft bij ons als u het vermoeden heeft als iemand zich via mail of Skype voordoet als medewerker van Leet Hotel.


Zijn de persoonlijke gegevens van de gebruikers beveiligd in het hotel?

We hanteren een strikt Privacyreglement en geven de gegevens van uw kind niet aan anderen - niet aan andere Leet spelers en niet aan bedrijven anders dan Leet.


Waarom wil Leet het e-mailadres en de geboortedatum van haar gebruikers weten?

Het e-mailadres dat uw kind bij registratie invult gebruiken we om een e-mail te kunnen sturen met het wachtwoord, als de gebruiker dat vergeten is, maar ook voor andere klantenservice gerelateerde zaken. Leet's kunnen zelf aangeven of ze andere e-mails (zoals onze nieuwsbrieven) via mail van ons willen ontvangen. De geregistreerde geboortedatum is hierbij een extra veiligheidscheck.


Zijn er kosten verbonden aan de toegang tot Leet Hotel?

Aanmelden en toegang zijn gratis - de meeste Leet's gebruiken onze dienst zonder daarbij kosten te maken. Voor een aantal diensten wordt een bedrag gevraagd, zoals meubilair voor in de eigen kamer (door de meeste Leet's 'Meubi' genoemd).

Voor deze diensten betaal je met Leet Bel-Credits, het betaalmiddel in het hotel. Bel-Credits kunnen op verschillende manieren gekocht worden, zoals per creditcard, Ideal, Paysafecard, sms of vaste telefoon. Voor meer informatie over het kopen van Leet Bel-Credits en de kosten die daaraan verbonden zijn kunt u onze Leet Winkel pagina raadplegen.


Wat kan ik doen als zonder mijn toestemming Bel-Credits zijn gekocht?

De betaalmethoden van Leet Hotel werken niet met abonnementen. Voordat iedere transactie begint vertellen wij onze gebruikers dat er toestemming moet zijn gevraagd bij degene die de rekening betaalt. De enige manier waarop kosten op uw telefoonrekening geboekt kunnen worden is als iemand in huis de telefoon oppakt en onze Leet Bel-Credits Lijn belt of een sms stuurt. Indien uw kind minderjarig is en zonder uw toestemming Bel-Credits heeft gekocht, kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice. Mocht u meer informatie willen over hoe u deze telefoondiensten kunt (laten) blokkeren van uw mobiele telefoon of huistelefoon neemt u dan contact op met uw provider of met onze klantenservice.


Hoe kan iemand de Bel-Credits of Meubels van mijn kind stelen?

Om op naam van een ander in het hotel in te kunnen checken moet je diens wachtwoord weten. Alleen dan kunnen vervolgens de meubels afgepakt worden of de Bel-Credits verbruikt worden. Wij informeren en adviseren de gebruikers over hoe je je Leet-account kunt beschermen door zorgvuldig met je wachtwoord om te gaan. U kunt hier meer over lezen op onze home page bij "over Leet" onder het tabje "Safety" of via onze FAQ.

In welke gevallen gaan jullie over tot het verbannen/blokkeren van een Leetnaam?

Ons moderatie team gaat alleen over tot een verbanning als er duidelijk aantoonbaar bewijs van een overtreding van de Leet Regels in een chatlog geregistreerd staat. Deze logs worden aangemaakt zodra er door een Leet om hulp word geroepen via de 'Hulp' knop rechts bovenin het scherm.

Alle berichten die via de hierboven genoemde 'Hulp' knop worden verstuurd, kunnen door het moderatie team worden gelezen zonder dat ze in de kamer aanwezig hoeven te zijn.
De eerste stap die ons moderatie team neemt, is het verwijderen van de Leet die in de fout is gegaan. We kunnen Leet's aanspreken zonder daadwerkelijk in de kamer te zijn. De hulp die geboden wordt door ons moderatie team is daardoor niet in alle gevallen direct zichtbaar voor de Leet.

In geen geval gaan wij tot een verbanning over via 'horen zeggen'. Er is altijd ondersteunend bewijs in een chatlog nodig om een account te blokkeren.

Ook berichten die via de Instant messenger worden verstuurd kunnen worden gecontroleerd en misbruik van deze Instant messenger en het overtreden van de Leet Regels via berichten naar Leet's in de Instant messenger wordt gestraft met een (tijdelijke) blokkering van de toegang tot het spel.

Bij ernstige overtredingen (o.a. diefstal of pogingen tot diefstal van wachtwoorden en meubels) kunnen we besluiten tot een permanente verwijdering uit Leet Hotel.

Onacceptabel gedrag - Hieronder valt schelden, omzeilen van het woordfilter, onacceptabele Leetnamen, onacceptabele gesprekken of uitingen in kamers, onacceptabele kamernamen of onacceptabel gedrag in kamers. Meestal is de duur van een verbanning bij een eerste overtreding 2 uur. Als er sprake is van zeer kwetsende of schokkende uitingen of bij herhaling van de overtreding kan een verbanning oplopen tot 7 dagen of meer. Dit wordt per geval en voorgeschiedenis beoordeeld. In extreme gevallen en in het geval van onacceptabele Leetnamen kunnen Leet's direct en voor altijd uit het hotel worden verwijderd.

==========================

Nadrukkelijk seksuele gedragingen - Hieronder valt cybersex, het aanbieden van seksuele handelingen in ruil voor meubels, Diamanten of Bel-Credits, het bespreken van seksuele handelingen, uitgeven van pornografische sites etc. Deze verbanning duurt over het algemeen 2 uur. Bij herhaling van de overtreding kan dit oplopen tot 7 dagen. In extreme gevallen kunnen Leet's direct en voor altijd uit het hotel worden verwijderd.

==========================

Lastigvallen - Hieronder valt pesten, seksuele intimidatie, het maken van haatkamers, het clonen van namen van andere spelers met de bedoeling ze zwart te maken, het verspreiden van roddels over een andere speler, het aanmaken van een Leetnaam met de intentie om een andere speler te kwetsen, of iets van deze strekking. De duur van deze ban is meestal 2 uur, tenzij er sprake is van eerdere overtredingen of extreem gedrag. In zo'n geval kan de ban oplopen tot 7 dagen of hoger. In extreme gevallen kunnen Leet's direct en voor altijd uit het hotel worden verwijderd.

==========================

Ordeverstoring - Hieronder valt Herhaaldelijk flooden (herhalen van dezelfde tekst via een floodprogramma), het opzettelijk blokkeren van kamers of teleporters, het herhaaldelijk opdringen van het ruilscherm tegen de wil van een medespeler, het met opzet verstoren van spelletjes in gastenkamers, misbruik van de Noodroepfunctie (Hulp knop) etc. Dit betekent een ban van 2 uur en oplopend bij herhaling.

==========================

Haatzaaien/discriminatie - Hieronder valt racistische opmerkingen, discriminatie op basis van geslacht, racistische namen of missies. Dit soort verbanningen zijn over het algemeen nooit korter dan 24 uur. Leet Hotel tolereert geen enkele uiting van discriminatie of haat en ziet dit als uiterst onacceptabel gedrag. In extreme gevallen kunnen Leet's direct en voor altijd uit het hotel worden verwijderd.

==========================

Illegale activiteiten - Hieronder valt het adverteren en promoten van het gebruik van drugs, het vragen om wachtwoorden, het versturen van virussen of keyloggers via e-mail of sites, het gebruiken of bespreken van hacking-, scripting- of editingprogramma's, het bespreken van illegale activiteiten, gewelddadige situaties naspelen, dreigen met geweld, het openbaar maken of verspreiden van vertrouwelijke bedrijfsinformatie via het internet of print of andere elektronische wijze, zoals vermeld in onze Algemene Voorwaarden etc. Deze overtredingen kunnen resulteren in een onmiddellijke en permanente verwijdering uit het Leet Hotel.

==========================

Geven/vragen van persoonlijke info - Hieronder valt het vragen om persoonlijke informatie van een speler. Voorbeelden zijn: het vragen naar inloggegevens, het verkopen of kopen van Leetaccounts. Deze overtredingen kunnen resulteren in een onmiddellijke en permanente verwijdering uit het Leet Hotel.

==========================

Oplichterij - Hieronder valt het aanbieden van Leet (Bel-)Credits in ruil voor meubels of Leetaccounts, informatie, of accountinfo of andere persoonlijke informatie, het voordoen als Leet Staff, het adverteren van scamsites via URL of links, pogingen tot stelen van andermans meubels. Deze overtredingen kunnen resulteren in een onmiddellijke en permanente verwijdering uit het Leet Hotel.

==========================

Fraude - Hieronder valt elke vorm van fraude met de verschillende Leet Hotel betaalmethodes, zoals het aankopen van Bel-Credits zonder toestemming van de betaler van de rekening, misbruik van creditcard, misbruik bij het bestellen via mobiele nummers of misbruik van de Leet Bel-Credit Lijn. Deze overtredingen kunnen resulteren in een onmiddellijke en permanente verwijdering uit het Leet Hotel.

==========================

Heb je ondanks bovenstaande uitleg toch nog een vraag over een verbanning, gebruik dan de Leet Help Tool om je vraag door te sturen naar onze Player Support.

Moderators zijn toezichthouders die speciaal in het hotel rondlopen om onschuldige Leet's te beschermen en de 'bad guys' in de gaten te houden - Leet's die zich niet houden aan de Algemene Voorwaarden van Leet Hotel. De Moderators zijn een van de methoden waarmee we de Leet Regels bewaken, en zo blijft Leet Hotel een leuke en een veilige plek, voor iedereen.

Je kunt Moderators herkennen aan de 'Leet Staff' badge naast hun naam. Ieder ander die zegt dat hij een Moderator van Leet Hotel is, en niet zijn badge kan laten zien, vertelt niet de waarheid.

Moderators hebben verschillende taken:

Corrigeren - als een Leet zich niet aan de regels houdt kan hij of zij die Leet waarschuwen, of voor enkele uren, of zelfs voor altijd uit het hotel zetten.
Hulpverlening - Moderators ontvangen de berichten die via de 'Hulp' knop worden verstuurd, en komen de Leet's in nood te hulp.
Aangeven - Moderators geven Leet's aan die zich niet aan de regels houden, die bijvoorbeeld scheldwoorden hebben gebruikt in hun Leet naam, missie of kamernaam en fungeren als de oren en ogen van Leet Hotel.
Gastvrijheid - Moderators zorgen dat Leet's zich welkom voelen, door hun vragen te beantwoorden en ze in het hotel te begeleiden.

Spreek jij al op z'n Leet's? Hier kun je wat woorden vinden die vaak worden gebruikt!

Ban - Het door het moderatie team laten blokkeren van een account, zodat die niet meer in het hotel kan komen

Battle Banzai - Ook wel afgekort met BB. Spel met skippyballen

Badge - Een sieraad voor jouw Leet waarmee je voor andere Leet's zichtbaar maakt of je speciale Rechten hebt en bij welke Groep je hoort.

Bel-Credits, BC - Een betaalmiddel in Leet. (kost echt geld!)

Console - De gele messenger waarmee je berichten kunt sturen naar je Leetvrienden

Chooser - Een speciaal commando om te zien welke Leet's in de kamer zitten.

Credits, CR - Het betaalmiddel in Leet (kun je verdienen door veel online te zijn).

Diamanten, Dia - Een betaalmiddel in Leet.

Dice - Dicemaster, de dobbel-o-maat, wordt veel gebruikt in spelletjeskamers.

Duckets - Een betaalmiddel in Leet (kun je verdienen door Quests of Achievements te behalen).

Donatie Club, DC - De speciale club van Leet, waardoor je meer keuze hebt uit meubels, commands en badges.

Fansites - Sites die door Leetfans zijn aangemaakt en ook door hen worden onderhouden.

FAQ - Afkorting van Frequently Asked Questions. De FAQ zijn de Veelgestelde Vragen

Flooding, flooden - Heel vaak achter elkaar hetzelfde typen, om anderen te pesten

Furni - Een ander woord voor Meubi

Helpdesk - Een Gastenkamer die erop ingericht is om andere (nieuwe) Leet's te helpen bij het beantwoorden van hun vragen over het hotel.

Hobba - De vrijwillige hotelgidsen van Leet. Herkenbaar aan 'H' medaille.

Homepage - Verzamelwoord voor alle pagina's op www.leet.nl

Hotel Overzicht - Startscherm van Leet Hotel als je in het spel bent ingelogd. Hier kun je je Leet Missie, je wachtwoord en je uiterlijk aanpassen.

Huisdieren - In de Catalogus kun je jouw eigen huisdier kopen. Krokodillen, honden en katten zijn in allerlei soorten en kleuren verkrijgbaar.

Imp - De koninklijke teleport, ook wel imp (Imperial Teleport) genoemd.

Keylogger - Spionagesoftware. Een ander stuurt je dit, vermomd als plaatje, muziekbestand of programma, en kan dan meekijken met alles wat jij intypt - dus ook je Leet Password

Kick - Iemand wegsturen uit de kamer waar jij Rechten hebt.

Leet Help Tool - Als je een vraag hebt of op zoek bent naar informatie kun je deze tool gebruiken om de FAQ?s door te zoeken of om de afdeling Player Support je vraag te mailen.

Leet Regels - De gedragsregels van het Hotel

Leet X - De begeleiders van nieuwe spelers in Leet Hotel.

LTD, Limited Edition - Zeldzame meubels die maar in beperkte aantallen in de Shop staan.

Messenger - Zie 'Console'

Meubi - Het Leet woord voor meubel. Te vinden in de catalogus. Ook: furni

Missie - Je missie staat voor dat wat je bezig houdt, deze wordt in het hotel onder je Leetnaam weergegeven. Als je ingelogd bent kun je je persoonlijke missie op de homepage aanmaken of wijzigen.

Navigator - Hierin vind je alle kamers van het hotel

Noob, n00b, Newbie - Betekent 'beginner'. Iemand die Leet nog niet goed kent. Wordt ook gebruikt als scheldwoord

P2S/Inzet - 'pay to stay' oftewel, als je in een kamer van een Leet door wilt naar de volgende ronde van een spel, moet je soms een meubi inzetten. Vaak in de combinatie 'P2S of kick'. Inzetten om door te spelen, of verlaat het spel.

Pixel(s) - Leet is gemaakt van pixels. Pixels zijn héle kleine puntjes kleur die je met computerprogramma's als Paint en FireWorks aan elkaar kunt verbinden.

Rechten - Als je rechten hebt in de kamer van een ander kun je Meubi verplaatsen en andere Leet's kicken.

Ruilscherm - Hiermee kun je op een veilige manier met een andere Leet je Meubi ruilen. Met het Ruilscherm maak je zichtbaar welke Meubi jij inzet en wat de andere daar tegenover stelt.

Scammers - Oplichters in het hotel die erop uit zijn om met de persoonlijke gegevens van andere Leet's accounts te (be)stelen.

Scripten - Het inzetten van illegale computerprogramma?s om Leet Meubi aan te passen. In het hotel is dit ten strengste verboden.

Staff - Betaald personeel van Leet, herkenbaar aan hun Leet Staff Badge.

Spammen - Andere Leet's Consoleberichten sturen waar zij niks aan hebben.

Tele - Teleport. Gekoppelde kasten die je direct naar een andere kamer brengen, zonder dat je de Navigator hoeft te gebruiken

Trax - De muziekmachines in Leet, tijdelijk niet beschikbaar. In plaats daarvan hebben wij de Jukebox.

Troon - Stoel die in het begin van Leet Nederland aan de toenmalige vrijwilligers (Hobba's) is gegeven. Super Zeldzaam.

Typo - Typemachine, een zeldzaam meubel voor in het hotel die alleen te krijgen is als je evenementen wint.

Veiligheid - Voor tips voor veilig internetten, volg de Leet chattips.

Verbannen - zie 'ban'

VIP-visit - Een beroemdheid uit het echte leven bezoekt Leet.

Zeldzaam, Rare, SS - Meubi die niet, of maar een korte periode in de catalogus staat. Een SuperZeldzaam is een meubi dat nooit te koop is geweest, maar alleen gekregen kan worden, bijvoorbeeld bij een prijsvraag van het hotel.

Helaas is het zo dat er op elke site wel personen rondlopen die het leuk vinden om anderen op te lichten of hun eigendommen af te pakken. Ook op Leet komt dit voor, het is daarom belangrijk dat je op de hoogte bent van alle trucs zodat je je goed kunt beschermen.

Scamming is het Engelse woord voor oplichterij. Scammers in Leet Hotel proberen andere Leet's hun meubels en Bel-Credits af te troggelen, simpelweg omdat ze geen zin (of geen toestemming van hun ouders) hebben om zelf Bel-Credits te kopen.
In Leet zal het moderatie team je beschermen tegen deze personen, maar het allerbest kun je jezelf goed beschermen door deze simpele regels te volgen:

- Geef nooit je password, msn of mailadres aan een andere Leet, wat die ook beweert!
- Leet Cheats of Gratis Bel-Credits bestaan niet. Iedereen die zegt van wel heeft het mis.
- Blijf op de hoogte van de meest gebruikte oplichtertrucs.

Wat zijn de meest voorkomende trucs op dit moment?

* Bel-Credits scams:

Spelers zullen beweren dat ze jou gratis Bel-Credits kunnen geven. Door o.a je naar een 'speciale" website te laten gaan of je naar een bepaald nummer te laten bellen. Trap hier nooit in, dit soort sites zijn er alleen om jou op te lichten. Altijd, hier zijn geen uitzonderingen in.

* Meubel scams:
Er zijn verschillende manieren waarop vervelende spelers je zouden kunnen bestelen. We zullen voor het overzicht verschillende Meubel trucs voor je omschrijven, maar als "Supertip" willen we je alvast meegeven: gebruik altijd het beveiligde ruilscherm van Leet. Dan zie je precies wat jou is beloofd en ook dat je het daadwerkelijk krijgt.

- Meubi verdubbelen:
Vaak voorkomende scam waarin een speler beweert dat hij /zij jouw meubel kan verdubbelen. Complete onzin, dit is absoluut niet mogelijk.

- Huisdieren ruilen: Je kunt huisdieren niet ruilen, dus geef nooit meubels aan spelers die dat beweren.

- Teleports ruilen: Het is onmogelijk om te controleren of 2 teleports in een ruilscherm ook daadwerkelijk met elkaar linken. Het komt daarom ook vaak voor dat oplichters twee losse teleporters met jou proberen te ruilen. Wij adviseren daarom om nooit teleporters te ruilen.

- Kamers opknappen: Leet's die zich aanbieden om jouw kamer een leuke make-over te geven. Om dit te kunnen doen willen ze wel graag dat jij ze alvast wat meubels geeft. Dit is een grote scam, spelers zullen er altijd met je meubels vandoor gaan. Hou de inrichting van je kamer dus aan je zelf over ;)

- Werkkamers: Sommige Leet's vinden het leuk om spelletjes kamers te maken of echte restaurant/clubs/ bars in hun kamer te runnen. Je kunt in deze kamers dus spelen of zelfs werken en misschien geeft de eigenaar van de kamer je daar zelfs een beloning voor. Dit is altijd afhankelijk van de goede intenties van de eigenaar van de kamer. Het kan dus heel goed dat deze persoon je iets belooft, maar later niet geeft. Wij kunnen niet controleren wat er is afgesproken. Werken en meedoen aan spelletjeskamers is daarom op eigen risico! Ons moderatie team kan achteraf niet ingrijpen om de door jouw gegeven meubels op te halen. Speel daarom alleen in kamers waarvan je weet dat de eigenaar eerlijk speelt. Weet je het niet zeker? Doe het dan niet en laat je meubels lekker in je eigen inventaris.

Er zijn helaas meerdere manieren om meubels kwijt te raken, daarom is het belangrijk goed op de hoogte te zijn hiervan!

Oneerlijke ruil of oneerlijk spel
Als iemand je een meubel heeft afgetroggeld in het Hotel, is dat heel vervelend. Maar... we waarschuwen op onze homepage voor vervelende Leet's die op jouw meubels uit zijn. Ons moderatie team kan je niet helpen een eenmaal gegeven meubel terug te halen, omdat je het zelf uit handen hebt gegeven. Wees wijs met je meubels!
Geef nooit zomaar je meubel, in ruil voor werk, in een spel of wat dan ook. Kijk altijd eerst of de eigenaar van de kamer wel goede bedoelingen heeft.

Iemand is op je Leet ingelogd
  • Als iemand je Leet heeft gestolen, en je kunt nog wel inloggen in het hotel, verander dan meteen je wachtwoord, zodat die oplichter niet meer op je Leet kan inloggen.
  • Als iemand je Leet heeft gestolen, en je kunt niet meer inloggen volg dan de aanwijzingen hieronder. Kom je er niet uit? Vraag dan een ouder of vriend om hulp.
Je Leet terugkrijgen
Niemand kan zomaar je spullen oppakken. Alleen als jij ze weggeeft, of als iemand je wachtwoord heeft kan hij bij je spullen.
Er zijn een aantal stappen die je kunt doorlopen om het risico op verlies van spullen of je Leet aanzienlijk te vermideren:

  1. Ga dus eerst na hoe iemand achter je password heeft kunnen komen! Wat die makkelijk te raden? Heeft iemand je gezegd je password te veranderen? Heeft iemand je gezegd je e-mailadres te veranderen? Heb je via mail of social media een bestand geaccepteerd dat niet deed wat je dacht dat het zou doen?

  2. Controleer je computer op virussen en keyloggers. Een keylogger is een spionageprogramma dat alles dat jij in je keyboard intoetst naar de oplichter stuurt. Oplichters vertellen je dat het een programma is voor gratis spullen, of andere leugens. Zo'n keylogger kun je vinden en verwijderen met verschillende programma's: Spybot, Ad Aware of Hitmanpro. Lukt je dat niet, mail dan de afdeling Player Support voor hulp.

  3. Weet je zeker dat je computer virus- en keyloggervrij is, dan heeft het nut een ander wachtwoord te vragen. Ga daarvoor naar de homepage van Leet, en gebruik de wachtwoord vergeten functie of klik hier om een nieuw wachtwoord op te vragen.

LTD zijn Zeldzame meubels die maar in beperkte aantallen in de Shop staan. In deze FAQ kan je alle antwoorden vinden op de vragen die je hebt over deze feature.

Wat is deze feature in de Shop?
Het zijn meubels waarvan er maar een aantal te koop zijn en wanneer ze eenmaal uitverkocht zijn komen er geen nieuwe meer. Elk meubelstuk heeft een uniek nummer en een LTD (Limited) logo erop.

Wanneer gaat de LTD open?
Wanneer er 1300 Leet's online zijn zal de Leet Staff de LTD Shop openen.

Wanneer komen er nieuwe LTD Meubi's?
We proberen elke maand de LTD Shop te vernieuwen, helaas kan dit ook langer duren.

Kan ik deze meubels ruilen?
Jazeker, ruilen is mogelijk.

Kan ik mijn meubels verkopen in de Marktplaats?
Nee, op dit moment kunnen deze niet verkocht worden via de Leet Marktplaats.

Super Zeldzaams zijn meubels die maar in beperkte aantallen in de Shop staan. In deze FAQ kan je alle antwoorden vinden op de vragen die je hebt over deze feature.

Wat is deze feature in de Shop?
Super Zeldzaam is een meubi dat nooit te koop is geweest, maar alleen gekregen kan worden, bijvoorbeeld bij een evenement of prijsvraag van het hotel.

Kan ik deze meubels ruilen?
Jazeker, ruilen is mogelijk.

Kan ik mijn meubels verkopen in de Marktplaats?
Ja, deze kunnen verkocht worden via de Leet Marktplaats voor Bel-Credits.


Algemene voorwaarden